Sebastian Ghita critica judecatorii CCR pentru ca au respins legea Big Brother si legea cartelelor prepay

Doua legi sustinute de comunitatea de informatii - cea privind retinerea datelor, cunoscuta drept legea "Big Brother", si cea referitoare la identificarea utilizatorilor de cartele telefonice prepay - au fost declarate neconstitutionale de Curtea Constitutionala a Romaniei. Fata de decizia CCR in cazul legii "Big Brother" si-au exprimat dezaprobarea atat seful SRI George Maior, cat si sefa DNA Laura Codruta Kovesi. Mai mult, Maior si-a exprimat mirarea ca "oameni care au activat in domeniul aplicarii legii, ca Daniel Morar (fost sef al DNA, in prezent judecator la CCR)" nu pot privi lucrurile din aceeasi perspectiva. Deciziile Curtii au fost criticate si de deputatul PSD Sebastian Ghita, membru al comisiei parlamentare de control asupra activitatii SRI, care a afirmat ca acestea reprezinta "o greseala uriasa fata de interesele Romaniei" si s-a declarat totodata convins ca judecatorii CCR "nu prea au inteles bine despre ce este vorba". Intr-o interventie la Romania TV, postul de televiziune pe care il controleaza, Sebastian Ghita a afirmat ca "Parlamentul trebuie rapid sa gaseasca o formula pentru a aseza lucrurile acestea pe fagasul normal. Adica, de urgenta, Romania sa reuseasca sa aiba o lege care sa permita abordarea acestor tipuri de amenintari. Am vorbit acum un an despre retelele de crima organizata, cele de trafic de copii, cele de trafic de femei, cele de vanzari de droguri, si astazi vedem ca tocmai Curtea Constitutionala, niste oameni care in mod normal sunt responsabili si inteleg bine ce se intampla, a venit cu doua decizii, nu doar una. Sunt doua decizii surprinzatoare care efectiv au amputat capacitatea Romaniei de a reusi sa faca fata acestor tipuri de amenintari (...) ceea ce a facut Curtea Constitutionala, nu stiu cine a fost judecatorul raportor si nu stiu de ce a facut o astfel de recomandare si cum s-a luat o astfel de decizie, dar pare ceva de neinteles. Si de aceea Guvernul si Parlamentul trebuie totusi sa-si asume mai puternic rolul institutional si poate prin comunicare mai buna cu judecatorii Curtii, poate cu explicatii mai serioase ajungem sa repunem lucrurile la locul lor. Astazi, Romania are o problema foarte mare. Nu vreau sa invinovatesc o institutie importanta cum e Curtea Constitutionala, dar sunt convins ca nu prea au inteles bine despre ce este vorba".

Go to top
JSN Time 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework