Menu
Tablet menu

Ghid Paste 2018 - Cum sa procedam cand am mancat prea mult - SFATUL MEDICULUI

Pentru ca de sărbători românii fac excese culinare, lucru care duce de cele mai multe ori la probleme ale aparatului digestiv, dr. Luana Alexandrescu, medic primar gastroenterologie - medicină internă la Ovidius Clinical Hospital, oferă câteva sfaturi despre alimentație.

Cum să evităm excesele culinare de sărbători

“După zilele libere de sărbătoare, pentru a ne reveni complet, e bine să ținem o zi de detoxifiere în care să consumăm doar legume și fructe și să bem lichide precum apă, ceai verde și sucuri proaspete” S.L. Dr. Luana Alexandrescu, medic primar gastroenterologie-medicină internă OCH “Și de sărbători e bine să ne păstrăm programul alimentar obișnuit, adică 3 mese pe zi. Pentru că vorbim însă de un meniu încărcat în această perioadă în grăsimi, trebuie să mâncăm și foarte multe legume verzi. Două treimi din farfurie va fi incărcată cu legume și zarzavat, iar între mese vom face o pauză de 3 ore. Ouăle le vom consuma cu muștar, nu maioneză, fierte moi (trebuie să aibă un aspect cleios) pentru că cele tari sunt indigeste și nu mai multe de 2-3 pe zi. De asemenea, nu vom manca la aceeași masă ouă și prăjituri, este indicat să facem o pauză de cel puțin două ore între cele două alimente”, ne spune S.L. Dr. Luana Alexandrescu. Pentru că în perioada această mesele noastre vor fi stropite cu vin sau alte băuturi alcoolice și nu numai, iată ce trebuie să știm și despre consumul acestora de la medicul OCH: “Cel mai indicat este să alegem un vin ușor și să renunțăm complet la orice fel de băuturi acidulate. Acestea îngreunează digestia și dau și neplăcuta senzație de balonare. Însă mare atenție la amestecul de băuturi alcoolice și grăsimi, acesta crește riscul de pancreatită acută. De aceea la gătit e bine să folosim cel mai des uleiul de măsline”. De sărbători cu siguranță așteptăm cu toții să savurăm prăjituri delicioase. Ei bine, totul cu măsură, iar dacă avem de ales, mai bine înlocuim frișca și ciocolata cu o salată de fructe. Există însă niște categorii de persoane care pot fi afectate în mod special dacă nu controlează așa cum se cuvine ce manancă: “Copiii și persoanele în vârstă sunt cei mai afectați de mesele încărcate în grăsimi. O atenție specială e bine să aibă și persoanele care au probleme hepatice, renale, pancreatice, HTA, hipercolesterolemie și cei obezi”, ne sfătuiește S.L. Dr. Luana Alexandrescu. “După zilele libere de sărbătoare, pentru a ne reveni complet e bine să ținem o zi de detoxifiere în care să consumăm doar legume și fructe și să bem lichide precum apă, ceai verde și sucuri proaspete”, a mai adăugat doamna doctor.

Acest articol este proprietatea www.myploiesti.ro şi este protejat de Legea drepturilor de autor. Este interzisă reproducerea informaţiilor si elementelor grafice, în publicaţii tipărite si online, fără un acord scris în acest sens. Detalii la [email protected]

Articole înrudite

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

înapoi la partea de sus

BEST OF

Style I Style II Style III