Recente

Recente

Ploiesti: Cum se acorda bursele pentru elevi

Liceul Tehnologic Elie Radu a facut publica pe site procedura de acordare a burselor an școlar 2025-2026

  1. BURSA DE MERIT
    Art. 8. — (1) Bursele de merit se acordă pentru maximum 15% din efectivele de elevi ale fiecărei clase de gimnaziu
    și liceu dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, care au medii generale pe anul școlar anterior mai mari sau egale
    cu 9,00.
    (3) Bursele de merit se acordă elevilor din fiecare clasă a IX-a dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, în
    baza mediilor de admitere în învățământul liceal sau profesional mai mari sau egale cu 9,00.
    (4) Bursele de merit se acordă, suplimentar față de cei 15%, și elevilor din fiecare clasă a IX-a care au fost admiși la
    liceu fără susținerea examenului de evaluare națională, în baza obținerii, pe parcursul gimnaziului, a unui premiu I la
    etapa națională a olimpiadelor școlare organizate și finanțate de Ministerul Educației și Cercetării sau a unui premiu I, II
    sau III la competiții internaționale recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării.
    (6) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se acordă bursă de merit și elevilor care au media egală cu a ultimului
    beneficiar stabilit prin aplicarea procentului de 15%.
    (7) Bursa de merit se acordă și sub condiția ca elevul beneficiar să fi obținut media 10 la purtare sau calificativul
    „foarte bine” la purtare, la finalul anului școlar anterior.
    Art. 9. — (1) Calcularea numărului de beneficiari, corespunzător procentului de 15% din efectivul de elevi din fiecare
    clasă de gimnaziu și liceu dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, se face prin rotunjire la numărul întreg imediat
    superior numărului fracționar obținut.
    Art. 10. — (2) În cazul claselor din învățământul liceal tehnologic care sunt constituite din maximum 3 grupe cu
    calificări diferite, calculul numărului de beneficiari ai burselor de merit se face pe clasă, fără a se ține cont de calificare.
    Art. 11. — (1) Bursa de merit se acordă la propunerea profesorului diriginte, nefiind condiționată de depunerea unei
    cereri.
    (2) Profesorul diriginte va înainta la secretariatul unității de învățământ lista cu elevii propuși pentru bursa de merit în
    primele 25 de zile calendaristice de la începerea cursurilor anului școlar, pentru elevii din clasele a VI-a—a XII-a, iar
    pentru elevii de clasa a V-a, în primele 15 zile calendaristice ale lunii ianuarie.
    Dispoziții finale
    Art. 19. (6) În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa
    de merit, bursa socială, respectiv bursa tehnologică, după caz, pentru luna respectivă. În cazul în care atingerea sau
    depășirea pragului de 10 absențe este în legătură cu motive medicale, elevul sau părintele/reprezentantul legal al acestuia
    va prezenta actele pe baza cărora se face motivarea absențelor, în termen de 7 zile de la reluarea activității elevului, în
    scopul restabilirii dreptului la bursă. În situația în care, în funcție de momentul efectuării plății bursei, nu a fost posibilă
    acordarea bursei în urma motivării absențelor din luna respectivă, plata acesteia se poate efectua odată cu plata burselor
    pentru luna următoare.
    Art. 23. — (1) Elevii transferați în timpul cursurilor anului școlar vor fi adăugați pe lista de beneficiari de bursă de merit,
    fără eliminarea altor beneficiari, dacă au media mai mare sau egală cu a ultimului beneficiar stabilit prin aplicarea
    procentului de 15%.
    Documente necesare pentru bursele de merit:
  • copie C.I. elev;
  • extras de cont deschis pe numele elevului.
    Extras din Procedura de acordare a burselor
    an școlar 2025-2026, realizată pe baza
    H.G. 732/04.09.2025 – Metodologia-cadru de acordare a burselor
    Termen pentru depunerea dosarelor 2 OCTOMBRIE 2025
    !!! Toate dosarele de burse se depun de către părinte/ tutore/ reprezentantul legal al elevului sau de către elevul major
  1. BURSA SOCIALĂ
    Art. 12. — (1) Bursa socială reprezintă o formă de sprijin a elevilor din medii dezavantajate socioeconomic, din grupuri
    vulnerabile sau cu situații medicale speciale, în vederea susținerii participării la activitățile didactice, precum și pentru
    prevenirea abandonului școlar.
    (2) Bursa socială se acordă la cerere, în funcție de situația materială/socială/medicală a elevului.
    (3) Elevii care beneficiază de bursă socială au dreptul la păstrarea confidențialității asupra identității, datelor cu caracter
    personal și informațiilor referitoare la situația de dificultate în care se află.
    (4) Bursa socială se acordă și sub condiția ca elevul beneficiar să fi promovat la toate disciplinele și să fi obținut
    media 10 la purtare sau calificativul „foarte bine” la purtare la finalul anului școlar anterior
    Art. 13. — (1) Bursa socială se acordă elevilor din învățământul preuniversitar de stat înscriși la cursurile cu frecvență
    de zi, inclusiv celor școlarizați la domiciliu sau care urmează cursurile în „Școala din spital”, care se încadrează în cel
    puțin una dintre următoarele situații:
    a) Bursă socială situația A) elevi proveniți din familii care realizează un venit mediu net pe membru de familie,
    supus impozitării, pe ultimele 12 luni anterioare cererii, mai mic de 50% din salariul minim net pe economie. Se va
    lua în calcul salariul minim net pe economie în vigoare la data depunerii cererii;
    Art. 14. — (1) La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile nete realizate
    de membrii familiei. Prin venituri nete se înțelege totalitatea sumelor primite/realizate de fiecare membru al familiei,
    conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
    (2) Verificarea documentelor privind veniturile declarate de părinții/reprezentanții legali ai elevilor minori se face de
    către una sau mai multe persoane desemnate de conducerea unității de învățământ.
    (3) În situația în care personalul unității de învățământ are suspiciuni privind îndeplinirea condițiilor de acordare a bursei
    sociale, directorul sesizează situația autorităților administrației publice locale și solicită efectuarea unei anchete sociale.
    (4) Personalul unităților de învățământ nu efectuează anchete sociale în vederea acordării burselor sociale.
    (5) Directorul unității de învățământ emite decizie de retragere a bursei în situația în care, în urma primirii raportului de
    anchetă socială, Comisia de management al burselor constată neîndeplinirea condițiilor de acordare a bursei sociale
    Documentele care vor fi depuse, în termen de 25 de zile calendaristice de la începerea cursurilor anului școlar, de
    către părinți/reprezentanții legali/elevii majori pentru acordarea burselor sociale prevăzute la alin. (1) lit. a) sunt:
    a) cererea părintelui/reprezentantului legal/elevului major;
    b) declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de
    membrii familiei și acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de
    acordare a bursei;
    c) documente doveditoare ale componenței familiei, așa cum este definită la art. 3 din prezenta metodologie-cadru:
    certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, actele de identitate ale persoanelor care au peste 14 ani, acte referitoare la
    starea civilă de la momentul depunerii cererii, declarația pe proprie răspundere dată de ambii părinți, necăsătoriți, că locuiesc
    împreună, certificatul de divorț și convenția notarială încheiată în cadrul procesului de divorț cu copii minori, sentință
    judecătorească din care să rezulte stabilirea domiciliului copilului/copiilor la unul dintre părinți, certificat de deces, decizia
    instanței de menținere a stării de arest, raport de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, după caz;
    d) copie C.I. elev;
    e) extras de cont deschis pe numele elevului .
    Toate actele se depun la secretariat în dosar de carton cu șină.
    Documente care vor fi depuse, în termen de 25 de zile calendaristice de la începerea cursurilor anului şcolar, de
    către părinţi/reprezentanţii legali/elevii majori pentru acordarea burselor sociale prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt:
    a) cererea părintelui/reprezentantului legal/elevului major;
    b) documente doveditoare ale componenței familiei, așa cum este definită la art. 3 din prezenta metodologie-cadru:
    certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, actele de identitate ale persoanelor care au peste 14 ani, acte referitoare la
    starea civilă de la momentul depunerii cererii, declarația pe proprie răspundere dată de ambii părinți, necăsătoriți, că locuiesc
    împreună, certificatul de divorț și convenția notarială încheiată în cadrul procesului de divorț cu copii minori, sentință
    judecătorească din care să rezulte stabilirea domiciliului copilului/copiilor la unul dintre părinți, certificat de deces, decizia
    instanței de menținere a stării de arest, raport de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, după caz;
    c) copie C.I. elev;
    d) extras de cont deschis pe numele elevului .
    Toate actele se depun la secretariat în dosar de carton cu șină.
    b) Bursă socială situația B) elevi cu unul sau ambii părinți decedați și elevi asupra cărora a fost instituită o măsură
    de protecție specială, respectiv plasamentul/plasamentul de urgență, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu
    net pe membru de familie, supus impozitării;
    Extras din Procedura de acordare a burselor
    an școlar 2025-2026, realizată pe baza
    H.G. 732/04.09.2025 – Metodologia-cadru de acordare a burselor
    Termen pentru depunerea dosarelor 2 OCTOMBRIE 2025
    !!! Toate dosarele de burse se depun de către părinte/ tutore/ reprezentantul legal al elevului sau de către elevul major
    c) Bursă socială situația C) elevi care au deficiențe/afectări funcționale produse de boli, tulburări sau afecțiuni
    ale structurilor și funcțiilor organismului, încadrate conform criteriilor din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului
    sănătății și al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1.306/1.883/2016 pentru
    aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilități în grad de handicap și a modalităților de
    aplicare a acestora, cu modificările și completările ulterioare, și structurate tipologic conform aceluiași act
    normativ, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu net pe membru de familie, supus impozitării;
    d) Bursă socială situația D) elevi cu afecțiuni oncologice și/sau cronice școlarizați, pentru o perioadă mai mare
    de 4 săptămâni, în cadrul „Școlii din spital” sau la domiciliu, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu
    net pe membru de familie, supus impozitării;
    e) Bursă socială situația E) elevi care revin după școlarizarea din cadrul „Școlii din spital” în unitatea de
    învățământ la care au fost înmatriculați anterior, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu net pe membru
    de familie, supus impozitării;
    Documente necesare:
    a) cerere pentru acordarea bursei pentru anul școlar 2025 – 2026 primită de la secretariatul unității în momentul
    verificării dosarului;
    b) certificatul de încadrare în grad de handicap sau certificatul eliberat de medicul specialist (tip A5), cu luarea în
    evidenţă de către medicul de la cabinetul şcolar/medicul de familie – acolo unde nu există medic şcolar;
    c) copie C.I. elev;
    d) extras de cont deschis pe numele elevului.
    Toate actele se depun la secretariat în dosar de carton cu șină.
    (6) Acordarea burselor sociale pentru elevii proveniți din familii care beneficiază de venit minim net de incluziune se
    face în urma comunicării la inspectoratele școlare județene/al municipiului București, denumite în continuare ISJ/ISMB,
    de către agențiile pentru plăți și inspecție socială județene, respectiv a municipiului București, a listei elevilor înscriși în
    învățământul cu frecvență, proveniți din familii beneficiare de ajutor de incluziune, în luna anterioară celei de raportare a
    listei.
    Dispoziții finale
    Art. 13 – (7) Lista elevilor care beneficiază de burse sociale poate fi revizuită lunar, la cererea beneficiarilor, prin
    completarea cu elevii a căror situație financiară/socială/medicală s-a modificat pe parcursul anului școlar și fac dovada
    încadrării în condițiile prevăzute
    Art. 15. — (1) Bursele sociale se acordă și în perioada vacanțelor școlare.
    (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), nu primesc bursa socială în perioada vacanței de vară:
    a) elevii care nu au promovat anul școlar;
    b) elevii care la sfârșitul cursurilor anului școlar sunt corigenți la mai mult de o disciplină și au acumulat mai mult de
    20 de absențe nemotivate/an. Bursa pe perioada vacanței de vară nu este suspendată dacă este îndeplinită doar una dintre
    cele două condiții;
    c) absolvenții învățământului gimnazial care nu au fost admiși la liceu/în învățământul profesional, cursuri cu frecvență,
    într-o unitate de învățământ preuniversitar de stat;
    d) elevii care repetă anul școlar din alte motive decât cele medicale.
    (3) Pentru elevii din anii terminali, bursele sociale se acordă și în perioada primei sesiuni a examenului național de
    bacalaureat sau a examenului de certificare a calificării profesionale, până la comunicarea rezultatelor finale, conform
    formulei de calcul prevăzute la alin. (4), cu condiția ca elevii bursieri să se prezinte la examene.
    (4) Formula de calcul al burselor sociale pentru perioada prevăzută la alin. (3) este (CmB/NZL) x NZLCRF, unde:
    CmB = cuantumul bursei, stabilit prin lege/hotărâre de Guvern;
    NZL = numărul de zile lucrătoare din luna respectivă;
    NZLCRF = numărul de zile lucrătoare din luna respectivă, până la data comunicării rezultatelor finale.
    (5) Decizia de retragere a bursei sociale în situațiile prevăzute la alin. (2) se aplică de către director, la propunerea
    Comisiei de management al burselor.
    Art. 19. — (2) Un elev poate beneficia de o singură bursă socială, din bugetul Ministerului Educației și Cercetării, chiar
    dacă îndeplinește mai multe dintre criteriile prevăzute art. (13) alin. (1)
    (4) Bursa socială se poate cumula cu bursa de merit.
    (5) Elevii cu cerințe educaționale speciale pot beneficia de bursă de merit/tehnologică/socială, indiferent dacă
    f) Bursă socială situația F) elevi proveniți din familii care beneficiază de venit minim de incluziune conform Legii nr.
    196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, în baza deciziei de stabilire a
    dreptului la ajutor de incluziune a familiei elevului.
    Extras din Procedura de acordare a burselor
    an școlar 2025-2026, realizată pe baza
    H.G. 732/04.09.2025 – Metodologia-cadru de acordare a burselor
    Termen pentru depunerea dosarelor 2 OCTOMBRIE 2025
    !!! Toate dosarele de burse se depun de către părinte/ tutore/ reprezentantul legal al elevului sau de către elevul major
    beneficiază și de una dintre măsurile de protecție specială, așa cum sunt definite la art. 59 din Legea nr. 272/2004 privind
    protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare
    (6) În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa de merit,
    bursa socială, respectiv bursa tehnologică, după caz, pentru luna respectivă. În cazul în care atingerea sau depășirea
    pragului de 10 absențe este în legătură cu motive medicale, elevul sau părintele/reprezentantul legal al acestuia va prezenta
    actele pe baza cărora se face motivarea absențelor, în termen de 7 zile de la reluarea activității elevului, în scopul
    restabilirii dreptului la bursă. În situația în care, în funcție de momentul efectuării plății bursei, nu a fost posibilă acordarea
    bursei în urma motivării absențelor din luna respectivă, plata acesteia se poate efectua odată cu plata burselor pentru luna
    următoare.
    (7) Decizia de suspendare a bursei de merit, bursei sociale, respectiv a bursei tehnologice, după caz, în situațiile
    prevăzute la alin. (6), se aplică de către director, la propunerea Comisiei de management al burselor.
    (8) În cazul declarațiilor pe propria răspundere, precum și al celorlalte documente doveditoare pe care elevii majori sau
    părinții/reprezentanții legali ai elevilor minori le depun la Comisia de management al burselor în vederea acordării
    burselor sociale, nu există obligația certificării/autentificării notariale.
  2. BURSA TEHNOLOGICĂ
    Art. 16. — (1) Bursa tehnologică reprezintă o formă de stimulare a elevilor înmatriculați în cadrul specializărilor din
    învățământul profesional de nivel 3 conform Cadrului european al calificărilor/Cadrului național al calificărilor, în
    condițiile prezentei metodologii-cadru.
    (2) Elevii declarați repetenți la finalul anului școlar nu beneficiază de bursa tehnologică pentru anul de studiu pe care
    îl repetă. Fac excepție elevii declarați repetenți în învățământul liceal, care optează pentru continuarea studiilor în
    învățământul profesional, inclusiv dual.
    (3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), beneficiază de bursă tehnologică elevii care repetă anul școlar din motive
    medicale.
    (4) Bursa tehnologică se acordă cu condiția ca elevul beneficiar să fi promovat la toate disciplinele și să fi obținut
    media 10 la purtare sau calificativul „foarte bine” la purtare la finalul anului școlar anterior.
    Art. 17. — (1) Bursa tehnologică se acordă elevilor la propunerea dirigintelui, nefiind condiționată de depunerea unei
    cereri în acest sens.
    (2) Profesorul diriginte va înainta la secretariatul unității de învățământ lista cu elevii propuși pentru bursa tehnologică,
    în primele 25 de zile calendaristice de la începerea cursurilor anului școlar.
    Model:
    Tabel nominal cu elevii clasei a -a propuși pentru Bursa tehnologică în anul școlar 2025 – 2026
    Nr. crt. Numele și prenumele elevului Media la purtare
    Documente necesare:
  • copie C.I. elev;
  • extras de cont deschis pe numele elevului.
    Dispoziții finale:
    Art. 19. — (1) Bursa tehnologică se poate cumula cu bursa de merit și cu bursa socială.
    (6) În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa de
    merit, bursa socială, respectiv bursa tehnologică, după caz, pentru luna respectivă. În cazul în care atingerea sau
    depășirea pragului de 10 absențe este în legătură cu motive medicale, elevul sau părintele/reprezentantul legal al acestuia
    va prezenta actele pe baza cărora se face motivarea absențelor, în termen de 7 zile de la reluarea activității elevului, în
    scopul restabilirii dreptului la bursă. În situația în care, în funcție de momentul efectuării plății bursei, nu a fost posibilă
    acordarea bursei în urma motivării absențelor din luna respectivă, plata acesteia se poate efectua odată cu plata burselor
    pentru luna următoare.
    Extras din Procedura de acordare a burselor
    an școlar 2025-2026, realizată pe baza
    H.G. 732/04.09.2025 – Metodologia-cadru de acordare a burselor
    Termen pentru depunerea dosarelor 2 OCTOMBRIE 2025
    !!! Toate dosarele de burse se depun de către părinte/ tutore/ reprezentantul legal al elevului sau de către elevul major
  1. BURSE PENTRU MAMELE MINORE
    Art. 18. — (1) Bursa pentru mamele minore reprezintă o formă de sprijin a acestora în vederea participării la educație
    și pentru prevenirea abandonului școlar.
    (2) Bursa se acordă elevelor din învățământul preuniversitar, reintegrate într-o unitate de învățământ, care frecventează
    cursurile de zi și au copil/copii propriu/proprii în întreținere.
    (3) În sensul prezentei metodologii-cadru, termenul „reintegrare” se referă la reluarea cursurilor de către elevă după
    naștere, din momentul revenirii la școală.
    (4) În vederea acordării bursei pentru mamele minore, părinții/reprezentanții legali depun la unitatea de învățământ
    următoarele documente:
    a) cerere a părintelui/reprezentantului legal;
    b) certificat de naștere pentru copilul/copiii aflat/aflați în întreținerea mamei minore.
    c) copie C.I. elevă;
    d) extras de cont deschis pe numele mamei minore.
    (5) Bursa pentru mame minore se acordă în perioada cursurilor școlare, inclusiv în timpul pregătirii și susținerii evaluării
    naționale, a examenului național de bacalaureat în prima sesiune, a examenului de certificare a calificării profesionale și
    în perioada pregătirii practice.
    (6) Elevele beneficiare ale bursei pentru mame minore care acumulează cel puțin 60 de absențe nemotivate într-
    o lună nu primesc bursa pentru luna respectivă.
    (7) Decizia de suspendare a bursei pentru mamele minore, în situația prevăzută la alin. (6), se aplică de către director,
    la propunerea Comisiei de management al burselor.
    Dispoziții finale:
    Art. 19.
    (3) Bursa pentru mamele minore se poate cumula cu toate tipurile de burse, în condițiile prezentei metodologii-cadru.
    Art. 21. — (1) Sumele alocate pentru bursele elevilor sunt neimpozabile și nu sunt luate în considerare la calculul
    venitului mediu net lunar pe membru de familie, supus impozitării, necesar pentru obținerea venitului minim garantat,
    precum și pentru alte beneficii sociale.
    (2) Pentru lunile din anul școlar în care sunt vacanțe, formula de calcul al burselor de merit și al burselor tehnologice
    este (CB/NZL) x (NZL – NZV), unde:
    CB = cuantumul bursei, stabilit prin lege/ordin de ministru/ hotărâre de Guvern;
    NZL = numărul de zile lucrătoare din luna respectivă;
    NZV = numărul de zile de vacanță din luna respectivă.
    (3) În calculul prevăzut la alin. (2) sunt incluse și sărbătorile legale și zilele declarate libere prin lege.
    Art. 24. — (1) Profesorul pentru învățământ primar/profesorul diriginte informează toți părinții cu privire la condițiile
    și metodologia de acordare a burselor, în termen de 2 săptămâni de la începerea cursurilor.
    (2) În unitățile de învățământ în care își desfășoară activitatea și mediatori școlari, aceștia sunt implicați în informarea
    și susținerea familiilor pentru accesarea burselor și a altor forme de sprijin financiar de care pot beneficia elevii prin
    unitățile de învățământ.
    (3) Calendarul și condițiile de alocare a burselor vor fi publicate la avizier și pe pagina web a unității de învățământ. (4)
    Documentele necesare pentru acordarea burselor se pot depune online sau fizic la secretariatul unității de învățământ
    preuniversitar.
    (5) După expirarea termenului de depunere, părinții/ reprezentanții legali pot completa sau corecta dosarele incomplete
    sau incorecte, la solicitarea Comisiei de management al burselor, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la solicitare.
    (6) Plata burselor se face prin transfer bancar sau în numerar, după caz. Unitățile de învățământ nu impun deschiderea
    la o anumită bancă a conturilor pentru virarea sumelor aferente burselor.
    DIRECTOR,
    PROF. VĂSII CRISTIAN
    Dispoziții finale:

NEWSLETTER

Îți oferim un newsletter zilnic de luni până vineri, cu rezumatul știrilor și cele mai bune articole din presa locala.



    articole

    Abonează-te la newsletter

    Fii la curent cu toate noutățile și evenimentele locale. Abonează-te la newsletter și nu rata ultimele știri din comunitatea locala sau alte oportunități.

      ©- 2025. Toate drepturile rezervate.

      Fii mereu la curent cu tot ce se întâmplă în orașul tău! Abonează-te la newsletterul nostru și primești zilnic cele mai importante știri locale, selectate pe scurt, direct în inboxul tău.